VELSCOPE - prevence rakoviny ústní sliznice

VELscope je unikátní ruční přístroj patentovaný jako první na světě pro screening ústní sliznice. Vyšetření pomocí přímé fluorescencní vizualizace umožňuje stomatologům odhalit abnormality ústní sliznice již v nejrannějším stádiu a tedy s vysokou pravděpodobností na úspěšnou léčbu.

Vyšetření přístrojem VELscope u zubního lékaře je naprosto bezbolestné, jednoduché a rychlé.

Pomocí tohoto přístroje lze diagnostikovat nejen nádory dutiny ústní, ale i patologické změny tkáně, které předcházejí maligním nádorům, a také virové, plísnové a bakteriální infekce.

Samotné vyšetření nezabírá více než 2 minuty a dá se tak bez problému včlenit do pravidelné zubní prohlídky. Je zcela bezbolestné, neinvazivní, bez nutnosti barvení tkání a vyplachování.

Vyšetření je založeno na principu změn fluorescence ústní sliznice, která je způsobena přítomností abnormálních buněk ve tkáni. Zařízení emituje neškodné modré světlo, které prostupuje měkkou tkání přes epitel, až do podslizniční vazivové tkáně, kde fluorescentují spoje kolagenových vláken. Zatímco zdravé buňky epitele fluorescentují zeleně, abnormální tkáň se jeví jako tmavá nepravidelná, ostře ohraničená oblast.

Vyšetření zdarma pro pojištěnce OZP

STOP rakovině dutiny ústní je nový preventivní program OZP. Ta v současné době nabízí bezplatně toto ošetření svým klientům a je určeno všem pojištěncům OZP ve věku od 25 let. Doporucuje se absolvovat jednou za dva roky.

Může Vás zajímat: Dentální hygiena, Parodontologie